"Welcome to my blog...blog ini adalah segalanya tentang Aku dan hidup aku..aku menulis memang terus dari hati aku..tentang apa yang aku fikir & rasa...try to understand n feel it if u want to know about me"

Monday, November 15, 2010

Aku Jadi DetEktif CoNan...

Detektif CoNan.....................................hahaha..tetiba je kan aku ni...sebenarnya ada satu Kes yang membuatkan aku berfikir...(skang pun tgh berfikir lagi)...apa yang terjadi tadi..melibatkan aku ke??emmm..mungkin.. tapi yang PASTI aku bukan MANGSAnya....
ok...kes nya macam ni..cuba lah untuk paham k..kalau xphm gak....buat2 paham je la...kt opis aku ada 2 org staff lelaki..(sorang xbp nk laki sgt la(aku namakan dia N....hehe) sorang lagi..aku xbape nk pasti laki ke x...haha..laki sejati la kot...looking good but aku x minat pun kat dia...hehe..aku kembali kepada cite asal...y sorng lagi ni baru je keje kt opis aku 2 minggiu...genap td 2 mgu la(nama dia R).....ok..cite nya bermula tadi....aku sampai opis sekitar pukul  0820am...agak awal la...tp mcm biasa la...sbb aku yang pgg kunci...aku xkisah datang awal...R memang dh ada dpn pintu tgu sbb dia dtg naik train awal....around kul 8 dh sampai(dia kata la.....)

masuk-masuk opis R bgtau aku....dia nak beli laptop....budget dlm RM700 tp nk laptop compact...(mn dpt dk non...oi...) aku kata la..laptop xdpt tp klu notebook secondhand mungkin leh dpt...cousin dia y bg duit nk beli laptop atas alasan umah y dia sewa skang ni ada wireless (byk plak duit cousin dia)...aku wat xtau je la....

dalam 2 jam waktu keje dia bgtau ada org jual laptop VioR...dalam harga RM700..(sama plak gan budget y dia ada kn??) aku ada rasa pelik... aku biarkan je...R sms je ngan penjual yang dia katakan org Kastam ....dia kata ni barangan lelongan y kastam rampas sbb 2 la murah..emmm....R pun tya la N klu dia berminat...R berminat sbb dia mmg nk beli laptop sbb mls nk berebut ngan aku kt opis...hahaha...(ada aku kesah!!!) keje ko xde kena mengena ngan laptop...ko buat keje dulu br aku bg...(jht kn aku??)

R bgtau yang klu beli dua harga jd RM600....(kelakar kn?) boleh plak mcm 2...aku ni xtau sgt pasal brand ViOr, so aku xtau la market price Vior 2..klu aku tau mungkin aku dpt tangkap ketidaklogikan lebih awal lagi...hehe..ok ...nak dijadikan cite...dia R mcm comfirm..nak beli...aku kn budget senior so aku tya  nk beli cmne...dia kata...nnt blk keje org 2 jumpa kt train....TAPI...dalam waktu Lunch...tetiba dia kata org kastam 2 ada lalu are opis aku so, singgah jab..(aku dh pelik).....xkan la kebetulan..tapi masa 2 aku tak de la...terfikir yang bukan2....cuma pelik......aku ada kata pada dia check betul2 takut kena tipu....emmm...dia ckp ya je....mcm confident sgt je..

continue....past dia cuma konon org kastam (M)...kejab je..aki rasa dalam 10mnt je kot...dia naik atas....tya mane laptopnya...dia kata ptg nnt kena ikut M utuk isi boramg beli brg Kastam.......(mcm xlogik plak)......aku pelik sbb sblm ni aku ada kwn beli brg kastam gak....tp xpenah plak isi borang...bkn ke patutnya org kastam 2 ke yang isi borang sbb takut dia jual brg tipu...TAPI....aku cuma ckp je la...di xamk kisah...jawapannya isi borang sbb supaya kononnya ahli keluarga y beli brg kastam2...(aku xpenah dgr cite ni)...

masa balik keje kul 530...laju je semua org blk....aku blk lambat skit...dalam kul 6 sbb jumpa bos...
aku dpt kol dalam kul 830...dari sha...officematte aku....dia kata N ken tgl kt tepi jln sbb M ngan R kata tgu c2 je biar R sorang je y isi borang...logiknya...N pun beli laptop gak....nape plak dia xleh ikut R isi borang...masa kuar keta...N nak amk beg...R kata xpe tgl je sbb dia g kejab je..(nasib baik N bawa HP n wallet)

aku g la amk N sbb dia xtau nak blk cmne..kena tgl kt bulatan keramat...punya la ntah pe2 kn....tapi aku xkisah pun sbb dia officemate aku so aku kena la reponsible kn?? N pun cite la kt aku...pe y terjadi...pada mulanya....alu risau klu R pun mangsa sebenarnya,,,maklum la...dia budak mentah baru nak up dari terengganu...mungkin mudah percaya pada sape2....aku takut plak...mn la tau dia y kena tangkap n kena bunuh ke?kita mana la tau...dgn RM 1200...macam- macam manusia y xcukup akal leh buat....TAPI past 2 br aku terfikir segala kebetulan y berlaku sepanjang ari...e...ntah la...cite sebenar aku xtau plak cmne...

SEMUA nya kena tgu esk....klu pagi esk dia ada...mungkin dia adalah MANGSA...tp klu dia xde....DIA adalah PEMANGSA!!!!

nantikan apa sebenarnya yang berlaku.....aku @detektif conan nk tido dulu..

Nota Jari : sampai skang aku call R xdpt...Hp Off....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails