"Welcome to my blog...blog ini adalah segalanya tentang Aku dan hidup aku..aku menulis memang terus dari hati aku..tentang apa yang aku fikir & rasa...try to understand n feel it if u want to know about me"

Tuesday, October 28, 2014

Sotong goreng tepung

Tetiba arini rasa nak share resepi plak.. huk..huk...

SOTONG GORENG TEPUNG YANG RANGUP KEBABUM..

ni resepinya

Sotong 1/2 kg
Tepung gandum 1 cawan
Tepung beras 1 cawan
Baking powder 1 1/2 sudu kecil
Lada sulah
Garam secukup rasa
Telur 2 biji

Bersihkan sotong, tos keringkan air..
Gaulkan sotong dgn garam & lada sulah.
Campur tepung gandum, tepung beras n baking powder. .( optinal utk campur lada sulah dlm tepung klu nk pedas).

Celupkan sotong dlm telur. ..than ratakan dengan tepung .. tutup seluruh bahagian sotong. . Buat smpi abis.. ( tangan mmg melekat lekat la skit sbb telur + tepung kn)

Goreng dalam minyak panas dgn api yang pelahan... insyaallah  xmelekat n garing...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails