"Welcome to my blog...blog ini adalah segalanya tentang Aku dan hidup aku..aku menulis memang terus dari hati aku..tentang apa yang aku fikir & rasa...try to understand n feel it if u want to know about me"

Wednesday, July 7, 2010

HaTi

kadang-kadang hati kite susah nak ramal...menyanjungi seseorang yang tak pernah menyanjungi kite umpma mencurah air ke daun keladi....kadang-kadang kita menyukai orang lain tapi menerima orang lain...ini semua bersebab....kite sedie maklum bahawa ade pepatah menyatakan menyanyangi org yg menerima kite lebih baik dari menyintai org yang tak pernah sayang kat kite...

 sahabat dan kekasih adalah dua individu yg berbeza...dua-dua pun penting...sahabat adalah teman untuk kite berkongsi susah dan senang tapi kekasih adalah org yg kite kongsi kasih dan sayang untuk masa depan..silap lah org katakan sahabat lebih penting dari kekasih..dua-dua lebih penting..macam ibu dan ayah.sape lebih penting?pasti kite tak dapat menjawab persoalan ini....kerana kita saling memerlukan satu sama lain..



setiap kejadian itu bersebab. kita fikirlah sendiri dan muhasabah diri...jangan asyik melihat kesalahan org lain kerana setiap individu itu dijadikan ada keistimewaan...asalkan kite jaga hati masing-masing..insyallah semua akan ok...walaupun kite rasakan diri kita hebat tp ketahuilah ade org lebih hebat dari kita...jangan pandang orang lain dengan sebelah mate...kadang-kadang orang yang kerdil senang dibuli....ini ade pepatah..buat jahat org benci tp buat baik pun org buli....apepapun...kite renungkanlah bersama...
 
p/s : aku copy dr FB hafiz...
p/s : suka dgn bait2 kata

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails