"Welcome to my blog...blog ini adalah segalanya tentang Aku dan hidup aku..aku menulis memang terus dari hati aku..tentang apa yang aku fikir & rasa...try to understand n feel it if u want to know about me"

Monday, April 5, 2010

rasa apa yang aku rasa..fikir apa yang aku fikir..

salam 1 malaysia...skang ni jab kt PC ni tunjukkan pukul 2.50PM...emmmwaktu keje 2 kan....ha..ha...patutnya aku wat keje..tp aku wat blog plak....XPE sbb bos2 aku xde...diorang g meeting kt luar...tinggallah aku kesorangan..nak kata bosan....xkot sbb aku...aku dah biasa sbb klu aku sorang senang aku nak wat keje..xde sape nk mntk tolong aku wat pe2...keje- keje remeh...

 sebenarnya aku nak berkongsi pe yang berlaku sepanjang minggu lepas...minggu yang teramat menyesakkan kepale hotak aku...macam2 benda terjadi...rasa macam nak hentikan masa seketika bg ruang untuk aku BERNAFAS...ari isnin mgu lps aku g tgk bilik yang bakal aku sewa...aku dah xlarat nk menyewa umah yang orang lain kuar masuk sesenang hati...tapi yang susah ati ...hanya AKu dan ILI...hu..hu...ada org lain kesah..tunggang terbalik ktorg fikir pasal umah..org lain..nk pindah..senang je..yang beban kitaorg gak...dlam pukul 9mlm aku g tgk umah yang bakal disewa....sangat selesa...untuk kami berdua..tandas bersih, umah bersih, jiran peramah..parking pun senang..lega giler...aku terus comfirm...maklum la otak tengah serabut...

tapi nak pindah bkn semudah yang aku sangka..nk pindah perlukan deposit...aku ni dah la..kategori sengkek..maklum la hujung bulan...gaji pn bkn banyak sangat...tapi aku kn pindah cepat...1aribulan ari khamis...paham2 je la...aku ni bekerja..pindah waktu malam...YA ALLAH...penatnya tuhan je tau...tanpa bantuan sape2...cuma aku ngan ili..yang bersabung nyawa pindah gn 2 keta...ulang alik angkat barang...nasib baik umah baru pn tgkt bawah gak..azab kira kurang gak la...

sebenarnya 31 arinbulan aku kene interview kt LEMBAGA GETAH..kira goverment la....sepatutnya aku gembira..teruja..tapi kali ni feeling aku lain macam je...xrasa pe...maklumla....masalah yang ada kat otak aku mengatasi segalanya...walaupn berita gembira...masa nk g intervw 2 aku siap salah g tempat intervw lagi...xbersedia la katakan...selamba je aku g depan KLCC...sebenarnya kt jalan ampang..hu..hu..nasib baik sempat..(xmemasal kena ceramah free ngan ili)...emmm ili yang anta aku...malas nk drive...takut salah...( mmg salah tmpt pn)...ni la klu nak dikatakan kwn tika senang & susah...masa interview...aku kira yang kedua terakhir la...maklum la nama mula ngan huruf Y.....redha je la..(dlm ati dh maki hamun....aku dh la pnt...lmbt plak)...interview going good....hopefully berjaya tapi...aku xmengharap sangat..maklum la..aku xberapa bersedia..gamble je...fikiran bercelaru..

malam 2 bertungkus-lumus lagi aku pindah umah...masa angkat barang..terbit gak la air mata...fikirkan dugaan..maklum la...penat leleh cuma berdua..( thank 2 zie, murni, afham, n azfa coz tlg agkt brg msk keta)....keje pn xde mood...sampai tgh mlm..tgl 2 3 brg lagi belum agkt...(peti ais- hantar kajang, tilam , TV & astro...keesokan baru angkat)...memandang aku sangatlah penat...aku MC esk nya..badan mmg dah xsihat rasa..masa pindah barang ada gak kena hujan..(wa...wa...sedihnya....mak aku kt kg xtau pn aku pndh...nk tepon mak pn xsempat...)

1 aribulan- aku mc...peti ais/anta kajang-setlle...barang semua abs angkat..lega...petang kemas bilik  baru...sette...gaji pn dh msk...byk hutang nak kene bayar...hu..hu...masalah lain plak timbul...kereta aku...sedinya..lampu terbakar..brek berbunyi...enjin berbunyi...macam2 masalah...kotor xpyh kata la..teruk betul rupa dia..

ari sabtu aku g service keta...2jam lebih untuk settle kan semua...duit aku pn melayang...biar la..janji keta aku ok.....lega skit...

skang ni aku dah rasa aman & lega la...umah dh settle..keta settle...interview pn dh settle...semoga bulan APRIL ni menjanjikan kebahagian & ketenangan pada hidup aku..AMIN..


p/s : aku sedih giler Arwah din beramboi meninggal...dia 2 kelakor...menceriakan hidup aku..wlupn dia xknl aku...aku happy tgk lawak dia..spontan..bersahaja..walaupn kdg2 kasar...biasa la...hidup dia ceria..teringat banyak kata2 dia sebelum dia pergi...sekadar mampu sedekahkan al-fatihah utk dia...AL-FATIHAH...
semoga rohnya dicucuri rahmat..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails