"Welcome to my blog...blog ini adalah segalanya tentang Aku dan hidup aku..aku menulis memang terus dari hati aku..tentang apa yang aku fikir & rasa...try to understand n feel it if u want to know about me"

Wednesday, January 12, 2011

Misi GaGal..

MiSi GAGAL!!!!
huhu..kelakor je aku ni lah..ntah pe2...(tetiba tulis entry gelak..nak mampus ke apa??)
sebenarnya aku nak cite pasl misi aku utk menjadi penjual kuih adalah gagal..laalalala...ntah pe2 ntah...aku telah menggagalkan misi itu sendiri setelah aku berfikir secara rasional..dan waras bahawa bsns aku itu adalah tidak menguntungkan.....ni siap rugi lagi ni..(sape nak tanggung ni???hehe) tapi xpe la, semua ni pengalaman..klu xcuba xtau..setakat kuih modal kuih 2 xde la bsr mane klu la kira rugi saham jatuh..huhu..kan???kan??hehe(sedapkan ati sendiri)

Bengong kan?semalam dah berpenat lelah beli barang, uli tepung past 2 arini putus asa..sebenarnya aku putus asa setelah fikir xberbaloi sbb dia order skit je..past ari2 dpt RM15 je...emm...sangat2 xberbaloi...mulala PK makcik2 y buat kuih 2..kita beli kuih 1biji 40sen pn kita kata mahal, padahal kita xtau jenuh gak dia nk uli tepug tu..huhu..klu ikut tahap berbaloi, aku jual sebiji singgit baru puas ati..hahaha..
.(suka aku je kan..)...so, jawapannya..mkn la sendiri..huhu..mak aku selok gelak dgr aku buat kuih..ntah pe2 kan aku ni..huhu...."yus, baik ko PK bisnes lain yang lebih menguntungkan..jual kuih ni klu byk br untung..hehe..klu sikit je buat penat je..."hehehe...

ok la...aku nak cite gak skit pasal keje, mmg xde kena mengena dengan misi gagal..tapi kena mengena kan ngan keje la..aku xsuka sbb my EX-bos skang nk kerap dtg opis..realy2 xsuka n xselesa..mcm2 dia tya..benci2..xsukaX1000kali....dia ni mmg suka budget bos..dulu 2 mmg bos tp bkn company dia..company aku skang ni pun sebenarnya bkn dia bos sbb share atas nama wife dia la...masalahnya dia suka control keadaan, suka cakap ntah pe2..kiut cara dia je, bsns rugi, klu goreng org mmg terer betul...2 yang aku xbekenan...k la..penat dah aku mengumpat..AstagafirullahAlazim...buat dosa je aku ni kn..hehe...k la  ..da..


NoTa KaKi
Abah jatuh moto msk hospital tp alhamdullilah xde apa2..dh kuar dh aku amk ari 2.ameenn..
Aku klu boleh nk pindah keje sbb aku xsuka DIA keje c 2

2 comments:

  1. x baik x sk DIE...ingt jgk die byk tlg kite..kalo bkn die kite x kn dpt cr rezeki kt tmpt lm tu...huhuhuh sekadar nasihat jgn amik ati ye

    ReplyDelete
  2. saya x kata xsuka dia..saya kata saya xsuka care dia..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails