"Welcome to my blog...blog ini adalah segalanya tentang Aku dan hidup aku..aku menulis memang terus dari hati aku..tentang apa yang aku fikir & rasa...try to understand n feel it if u want to know about me"

Saturday, November 6, 2010

Laman Sri Shah Alam - PUNB

HI....macam yang aku ckp previous entry..aku nak cite pasal kursus yang aku pegi kn...ok la..berkongsi kn bgs..mgkn bgs utk aku & bgs utk sapa2 y berminat...:)
Actually kursus adalah rentetan dr kursus yang aku g kt Melaka dulu 2...dulu kursus BTN ni kursus PLPS (program latihan pembangunan siswazah) oleh lebih mudah utk membantu kami (perantis-perantis PUNB utk lbh bersedia & belajar utk buat Rancangan Perniagaan...) n than bersedia utk jadi usahawan......


Kursus ni mula2 aku xtau dia buat ktne..yang aku tau..kt hotel sekitar shah alam @ PJ....tapi masa register pg 2 kt PUNB,aku tau la kursus ni diadakan kt HOTEL LAMAN SRI....bus aku lambat skit...lambat byk rasanya..maklum la bus first dh nk smpi...bas kitaorg br nk grk...biasla janji melayu...ok....aku sampai dlm kul 12...n dpt tau aku dlm group HUMAN ASSET..

HUMAN ASSET ni group ada dlm 30lbh org...aku xigt jumlah sbnr....maklum la..aku kn bkn suka sgt amk tau...tapi pe y aku xsuka dlm kursus ni adlah penceramh...agak membosankan dan membuatkan aku sangatlah mengantuk...so, dgn selambanya ak online FB kt dlm class..hhuhu..(moralnya- klu nk bg taklimat sila jgn buat aku mengantuk)   TP xsemua mcm 2...ada gak yang menarik...

Masuk hari ke-3....kitaorng dh start belajar pasal Rancangan Perniagaan(RP)...menda ni dulu dh belajar ms study bsns dulu tp BESAR BEZANYA...sbb dulu belajar cuma nk siapkan final projek...skang ni belajar dgn niat yang tulus iklas nk jd usahawan....yang PENTING....USAHAWAN...aku dh bosan...menanti keje kerajaan...yang dh naik muak apply dan g intrvw....Dan macam yang aku pnh ckp dulu...aku dh xkan apply apa2 lg...aku nk KEJE SENDIRI...mgkn tu y sepatutnya aku buat....bkn rezeki aku dlm kerajaan..cukuplah semua kwn2 aku keje kerajaan...


Malam terakhir kena siapkan group punya RP ...aku xtido....langsung coz nk siap bahagian Acc..sebenar dlm aku buat 2..aku ada gak perasaan yang sgt mrh pd group member aku...siapa dia biar aku je  y tau...cuma bg aku.He's not like he look...terus aku igt..Don't judge the book by it's cover...hahhaha...sbbb dia mmmg mcm 2...org akan igt dia bgs...(mgkn dia bgs dlm marketing but not good in bsns) he knows nothing.....idea semua teruk....ok..forget about him....XSEMUA la yang teruk dlm proses siapkan RP 2...sbb aku byk belajar gak menda baru..thank to SYUKOR.....RP ni mmg dr u...eventhough org lain y lbh2...all disscusion with u r new knowledge for me....still learn something wlupn diluar bidang..hahaha....



NoTA KuKu :
Aku happy dlm ketidak puasan hati
Sdg bejimat CermaT Utk Trip Ke Perak....
Semakin Bersemangat nk jd usahawan & sdg mula bersedia kearah itu..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails