"Welcome to my blog...blog ini adalah segalanya tentang Aku dan hidup aku..aku menulis memang terus dari hati aku..tentang apa yang aku fikir & rasa...try to understand n feel it if u want to know about me"

Monday, June 20, 2011

Keputusan yang dibuat kadang-kadang bukan keputusan

aku dah / sudah / telah buat keputusan. memang sudah tapi ada masa keputusan tu bukan satu keputusan...(paham ke??) xpela..keputusan itu aku yang buat..yang pasti aku akan bertanggungjawab..
biar kt blog ni aku jelaskan segalanya...apa-apa yang tersimpul dikepala orang lain..apa jual persepsi tau tuduhan...demi Tuhan aku redha namun maaflah sebab hati aku memang terluka..

skang aku xlagi bekerja dengan company lama aku...aku seorang penganggur...company yang aku kerja selama ini dengan sepenuh hati..sepenuh keihklasan..dan xde sape pun layak mempersoalkan keiklasan aku..aku behenti bukan dengan niat buruk, jauh sekali medoakan kejatuhan..doa tetap agar korang terus berjaya... aku pergi bukan sbb aku xpuas ati seperti apa yang KAU lemparkan...aku pergi sebab membawa diri...BEHENTI berkata yang Kau kenal aku!!! sebab Kau tidak kenal aku sedalamnya...aku memang sensetif, aku memang ego...tapi semua boleh dikawal...cuma bila rasa tidak diperlukan..untuk apa aku disitu...kau hanya tau buat tindakan..niat kau mungkin baik..kurangkan beban keje..TAPI pernah KAU fikir ada ke Kau bgtau aku, apa yang aku perlu buat????tanpa sebarang penjelasan...aku yang bodoh ni rasa terhina..yer..aku sedar aku sape..tapi Kau pun kena sedar,,,hidup kita bagai roda..aku memang kena pergi dari rasa terkontang kanting...ko xrasa apa yang aku rasa sebab kau bukan ditempat aku!!!! sebelum ni kau letakkan aku disatu tempat..boleh memberi pendapat, mengawal..tapi kini kau tempatkan aku ditempat yang bawah....jujur aku bukan gile kuasa!!!! aku kerja bukan kerana gaji semata-mata(seperti y kau kata gaji aku lebih dr staff lain) tapi sifat dihormati itu la yang aku perlukan!!!

Xpela...apa-apa pun semua telah berlalu, aku xde niat nak bermusuh..cuma aku memang xkan ke SANA lg...EGO macam yang Kau kata...bukan saje ego yang menjadi ISU...isunya disini..klu aku pergi samalah seperti aku biarkan maruah aku diinjak2..(klu ko yang baca..mesti kau tersenyum sinih...sebab skang aku nk ckp plak..aku knl Kau)...sebelum ni aku lebih kepada membawa diri dengan sedikit kecik hati tapi setelah ko SMS tuduhan pada aku..SUMPAH..memang aku rasa terlalu kecik hati..kecewa...sakit ati..sedih...(sms kau buat aku rasa teruk...!!!) Hina sangat aku dimata kau sampai kau tuduh aku mcm 2...soalan sms pertama aku cuma KENAPA? dan jawapan2 yang kau berikan dah cukup untuk aku kata kau sudah 100% berubah!!! tuduhan kau seolah aku memberi contoh buruk mintak payment!!!! yang aku minta hasil kerja aku bln 5!!! aku bukan minta pampasan selama ini aku bekerja!!!! tuduhan Kau mmg ckp melampau...aku xmarah tapi aku sangat kecewa...kau tau aku menangis teresak2!!! tq sbb kau buat ak mcm ni..TQVM....(syukur aku pada ALLAH sebab aku behenti) mgkn ada hikmahnya..sebab  klu aku xberhenti mgkn aku xtau ketidak ikhlasan kau selama ini.!!!!

Sekarang masa untuk buka lembaran baru....pegang kata-kata dalam filem NURKASIH "rezeki saya bukan ditangan awak sebab rezeki saya ditangan Tuhan" Aku dh start keje baru tapi aku tak xtau sampai bila aku disini sebab mereka juga kenal kau!!! klu boleh ak xnk ada perkaitan dengan kau semua!!! cukup la..insyaallah rezeki aku ada dimana-mana..bukan niat nak larikan diri sebab bak kata kau dunia ini kecik..yer aku tau BUMI Allah ini kecil, kita pasti akan bejumpa cuma bukan itu yang aku harapkan...AKhirnya...aku cuma nak bgtahu...mungkin semua ini berpunca dari aku...sebab aku ini hanya insan biasa, terlalu mentah utk diperkotak- katikkan...hanya maaf yang aku boleh pinta andai pemergian aku menyusahkan sesiapa.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails