"Welcome to my blog...blog ini adalah segalanya tentang Aku dan hidup aku..aku menulis memang terus dari hati aku..tentang apa yang aku fikir & rasa...try to understand n feel it if u want to know about me"

Wednesday, June 30, 2010

ShAring Is CaRInG

WakTu : 1.03PM
TemPaT : OpiS Aku
Feeling : BoSan + Blur....

orang Kata klu kita berkongsi MasaLah KitA denGan SeSEorang..Kita Akan Lebih teNang..KuranG Tekanan..TAPI Klu kita xde org y sesuai utk berkongsi CMNE????he..he..xsemua orang serasi & pahaM Kita..KebanYakan org nak kita Paham diorang..Tapi Paham Ke diorng dengan Hati & persaan Kita..Terlalu Menjaga Ati Blh merana diri kemudian Hari..sapa Nak Tanggung???mak Jugak..ha..ha..aku yang wat pilihan ..PastiNya aku Lah Yang kn BerTanggungJWb....aku je yang paham pe maksud tulisan aku ni..

Skang ni time lunch..officemate aku y lain semua g lunch..aku Malas..td pg dh breakfast..kenyang lagi..dok kt opis..bosan...update blog selagi aku ada mood..mlm td aku beli insurans ngan kwn aku..byk gak benefit..hopefully..can help me in future

Untuk makluman tuan, MCIS Zurich Insurance (MCIS) didaftarkan dibawah Akta Insurans 1996 dan bukannya dibawah Akta Takaful 1984. Oleh yang demikian, MCIS bukanlah salah satu pengendali takaful yang didaftarkan dibawah Akta Takaful 1984 dan yang dibenarkan oleh Bank Negara Malaysia untuk memasarkan produk-produk yang berlandarkan shariah.
Kekeliruan terjadi apabila produk yang dipasarkan bertujuan sebagai pelaburan (investment) dan perlindungan (protection). Walaupun bahagian pelaburan produk perkenaan adalah berlandarkan shariah tetapi bahagian perlindungan yang diberikan oleh pengendali insurans tersebut bukanlah berlandaskan shariah, dimana perlindungan yang diberikan masih terdapat unsur-unsur gharar, judi dan riba. Oleh kerana kedua-dua elemen ini berada dalam satu produk, maka, produk ini tidak dikategorikan sebagai produk yang berlandaskan shariah.


WASSALAM....tamat
1.23PM (azan zohor sedang berkumandang)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails